Jsme Vám blíž

Akademie Focení

Akademie Focení pořádá pravidelné kurzy
a workshopy pro všechny nadšené fotografy


Nejbližší kurzy:
26. 11.
2018

Posviťte si na blesky

Naučte se pracovat s blesky tak, aby Vám při focení skutečně pomohly.

Program workshopu:
Kurz je rozdělen do dvou částí: teoretická přednáška a praktické ukázky. Cílem kurzu je naučit posluchače práci s blesky Speedlite na těle fotoaparátu i mimo něj. Podrobněji se zaměříme na konkrétní modely z aktuální nabídky. Vysvětlíme specifika denního světla a expozičního trojúhelníku včetně užití blesku. Seznámíme Vás s typy měření expozice a dáme rady, jak na ně. Porovnáme korekce expozice přirozeného světla oproti korekci blesku. Rozebereme pojmy: TTL, FEL, HighSync, druhá lamela, Multi, svícení odrazem, Master/Slave, GN atd. Dále se zaměříme na precizní práci s vyvážením bílé a možnosti použití blesku mimo tělo fotoaparátu. Ukážeme rozdíly mezi typy bezdrátové synchronizace (optická vs. radiová) a řekneme si, kdy je která vhodnější a jak je použít. Budeme pracovat s více externími blesky, nastavíme více skupin a kanálů. Poradíme, jak použít barevné filtry a modifikátory světla. Na závěr si ukážeme výhody použití blesků Speedlite v praxi v souvislosti s různými žánry: portrét, sport, makro a další.

Na workshop si prosím přineste vlastní techniku včetně blesku, pokud jej vlastníte, abyste si vše v praxi vyzkoušeli.
Nezapomeňte si prosím také přinést vlastní stativ, pokud jej vlastníte.

Lektor:
Lektorem workshopu je fotograf MgA. Jan Berghauer a Ing. Oldřich Drnec, není-li na registrační stránce uvedeno jinak.

Kapacita:
Standardní kapacita je 10 účastníků, není-li na registrační stránce uvedeno jinak.
Kurz se může zrušit, popř. přesunout na jiný termín v případě nedostatečného zájmu.

Cena:
Za 1 osobu 700 Kč

Místo konání:
Fotoateliér
Bělehradská 82
Praha 2

Dostupnost MHD - cca 300 m od stanice metra Náměstí Míru (A) nebo od stanice metra I. P. Pavlova (C).

Čas:
V pracovní dny začínají kurzy vždy v 17:00, o víkendu v 10:00. Není-li na registrační stránce uvedeno jinak. Délka kurzu je přibližně 2,5 hodiny.

Ukázkové video:

Pravidla a podmínky:
Kurz se řídí pravidly Akademie focení, které naleznete zde.